RSS

Тетяна Березюк

учитель математики, 
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"

Використання комп’ютерної техніки для проведення експериментів та спостережень на уроках фізики
У сучасному світі мабуть немає галузі, де б не використовувався комп’ютер. Тому дуже важливо, починаючи з раннього віку, навчити учнів застосовувати його для оволодіння знаннями та їх практичної реалізації. Сучасні завдання школи суттєво ускладнюються. Випускник повинен мати високий рівень компетенцій, вміти самостійно вчитися все життя, працювати з інформацією, бути підготовленим до творчої , інноваційної діяльності.
Використання новітніх технологій у сучасному суспільстві стає необхідним практично в будь-якій сфері діяльності людини.  Цей підхід висуває нові вимоги до підготовки вчителя-предметника, ставить перед ним нові проблеми, змушує освоювати нову техніку й створювати нові методики викладання, засновані на використанні сучасних інформаційних технологій.
На допомогу вчителю фізики, астрономії для організації занять за допомогою комп’ютера сьогодні випускається безліч навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки, Інтернет.
Виділимо основні напрями застосування комп’ютерної техніки на уроках фізики і астрономії:
·   при поясненні нового матеріалу (комп’ютерні демонстрації досліджуваних фізичних явищ);
·         при розв’язуванні завдань (електронні розв’зники);
·         при проведенні лабораторних робіт (віртуальних фізичних лабораторій);
·         під час перевірки знань учнів.
Вимоги сучасної концепції фізичної освіти, перевантаження інформаційного простору, важкість сприйняття матеріалу і значна його формалізація, приводять до зниження інтересу учнів до уроків фізики. Ці фактори змушують учителів шукати нові, більш раціональні форми і методи навчання, орієнтовані на індивідуальну, колективну і групову форми роботи учнів на уроці.
Щоб зацікавити дітей, доцільно використовувати на уроках фізики спостереження і експеримент.
Спостереження - пасивний метод наукового дослідження, при якому дослідник, тобто спостерігач не впливає на розвиток подій. Йогопримітивною формою - життєвимспостереженням - користуєтьсякожналюдина у своїйповсякденнійпрактиці. На відмінувідспостереження, активний метод дослідження експеримент вимагає постановки, при якійдослідникпідбирає систему, яку збираєтьсядослідити й організовуєумови, при якихпроходитимедослід.
Експеримент - цебезпосереднійвплив на об'єктабонавколишнійогоумови, вироблене з метою пізнанняцьогооб'єкта.
В експериментізвичайновиділяютьнаступніелементи:
1) мета експерименту;
2) об'єктекспериментування;
3) умови, у якихперебуваєабо в якіміститьсяоб'єкт;
4) засобуексперименту.;
5) матеріальнийвплив на об'єктексперименту

Досліди та експерименти можна використовувати на різних етапах уроку. На уроках вивчення нового матеріалу, експеримент використовую, як створення проблемної ситуації; на уроках закріплення нового матеріалу добираю дослідницькі задачі; під час лабораторних робіт учням, які краще володіють матеріалом, пропоную самостійно скласти хід роботи і обрахувати ряд фізичних величин, користуючись стандартним набором приладів; на уроках контролю знань обов’язково включаю завдання творчого характеру, які мають дослідницький зміст.
Практично всі фізичні висновки й досягнення спираються на правильно поставлений експеримент, спостереження та вимірювання. Тому викладання фізики тісно пов'язую із застосуванням на уроках лабораторного та демонстраційногоексперименту. 
Практика свідчить, що ефективність засвоєння навчального матеріалу значно підвищується, якщо пояснення вчителя супроводжується демонстрацією дослідів.
Учні самостійно можуть виконувати досліди дома, підтвердити або спростувати поставлену проблему.
Роботи учнів:
"Домашній експеримент" 
http://youtu.be/rMPLyNw6aNI



Послідовність експерименту:
   

 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 коментарі:

Дописати коментар