RSS

Оксана Ряба

учитель початкових класів,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"

Методика використання «Хвилинок календаря»
на уроках природознавства у 3 класах
       Кожен урок природознавства – це мандрівка в природу, яка поєднується з дослідженнями та практичною діяльністю учнів. Ці уроки вчать дітей проводити спостереження, організовувати дослідницьку практичну діяльністю, створювати проекти.
     Ведення спостережень – складний процес, що ввібрав в себе знання різних природничих галузей , які мають прикладне та еколого – просвітницьке значення в житті людини.
     Спостереження проводяться за конкретними об’єктами  та явищами природи з навчально – виховною метою, за чітким планом та у певній послідовності. Розпочинати слід  із  спостереження за об’єктами неживої природи (зміна температури повітря, положення сонця, хмарність, сила вітру, опади та інші явища). Потім , зважаючи на стан неживої природи, аналізувати умови, в яких перебувають живі організми: рослини та тварини. Важливо вивчати та аналізувати народні прикмети, що надасть можливість прогнозувати погоду.
       Щоб заохотити дітей  до спостережень виготовила календар спостережень за погодою та «Потяг погоди» .
   Кожен урок природознавства починається з «Хвилинки календаря». Черговий учень виставляє на дошці «Вагони» з відповідними явищами погоди. Учні класу роблять записи індивідуально у зошитах та колективно записують до «Календаря погоди».
   План проведення спостережень за неживою природою
1.     Щоденне вимірювання температури повітря
2.    Спостереження за сонцем
3.    Спостереження за опадами
4.    Спостереження за різними явищами погоди
Умовні знаки показників погоди



Спостереження 18.11.2016р.
 

  Примітка. Для кращого вивчення теми температура повітря доцільно використовую тренажери такого типу:


       Якщо діти навчаться спостерігати за природою, то екскурсія до лісу або прогулянка перетвориться на чудову подорож, під час якої можна отримати багато нової захоплюючої та корисної інформації про навколишній світ. Живе спілкування з природою зробить не лише шкільні уроки, а й саме життя цікавим та змістовним. Дитяча допитливість, чутливість, легке сприйняття явищ та об’єктів природи сприяють накопиченню життєвого досвіду, що в подальшому впливатиме на особистісний розвиток дитини.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 коментарі:

Дописати коментар