учитель початкових класів,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"
МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ГРИ «Інтонаційний етюд»
Має мету: розкрити дитячі серця доброти,
ніжності, толерантності, співчуття до героїв казок; розвивати у дітей увагу,
пам'ять, креативне мислення, узагальнення; навчати учнів швидко читати, бачити
орієнтування розуміти весь твір і його частинки, навіть абзаци; виховувати
любов до музики і вміння моделювати почуття героїв казки, на папері графіки та
читача.
Цю гру можна застосовувати на уроках:
пояснення нового матеріалу, закріплення вивченого матеріалу, бінарних уроках…
Гра буде доречна і на початку, і в
кінці уроку. Гру можна застосовувати і в мові, математиці, образотворчому
мистецтві, трудовому навчанні, природознавстві.
Українська мова
Тема. Змінювання іменників за зразком «один
- багато»
При поясненні нового матеріалу виконуємо
вправу 2 (ст. 73)
1. Прочитай казку.
Був холодний осінній ранок. Черепаха
повзла на луг і почала шукати собі снідання.
У черепахи сніданок простий: зелені
листочки, тонкі стеблинки, смачні корінці.
Глянула черепаха вгору, бачить, а на пеньку сидить сорока.
- Добридень, сороко-білобоко! Чого це тебе сюди занесло?
- А я летіла й тебе побачила. Думаю: ти чи не ти? Уже стільки пташок полетіло
в теплі краї, від зими втекли. Як же ти від неї втечеш, коли до того дерева за
цілий день навіть не доберешся?
- Дурниці ти верзеш. Яка там зима?
- Як яка? – здивувалася сорока.
За Олександром Буценем
2. Передайте ваші емоції, почуття до прочитаної казки вправою «Інтонаційний
етюд»

Читання
Тема. Скринька казок народів світу. Однакові
герої в різних казках. «Жбан меду» (сербська казка)
Працюючи над сербською казкою «Жбан
меду» використовую гру «Інтонаційний етюд». Доцільно провести гру у групах.
Кожна група робить графічний малюнок якогось фрагменту казки.
Підсумок: Як хитрувала лисичка у вашому етюді? Скільки разів вона ходила кумувати?
Природознавство
Тема. Погода взимку. Ожеледиця, заметіль, замерзання
водойм.
Погода взимку нестійка, непостійна. То
мороз, то відлига. Сніг то впаде, то розтане. Вітер по кілька разів на день
змінює напрямок. Ранком визирне сонечко, а пообіді небо захмариться і піде
лапатий сніг.
Вправа «Інтонаційний
етюд»
Покажіть графічно, яка погода за
вікном. Для зображення використайте слова: тепло, холодно, морозно, ясно,
хмарно, сніг з дощем, сильний вітер, без вітру, метелиця…
Вивчаючи другий місяць зими – січень,
діти знайомляться із особливо сильними і тріскучими морозами, небом ясним і
чистим, яскравим сонцем і блискучим снігом. Народну прикмету: «Якщо січень
сніжний і холодний – то рік буде хлібородний».
Лютий місяць – найкоротший місяць року.
Бувають хуртовини, сильні вітри, бурі із снігом. Холодна погода змінюється
першими відлигами. Опис прикмету місяця «Лютий без снігу – літо без хліба». Учні
передають вправо «Інтонаційний етюд».
0 коментарі:
Дописати коментар