RSS

Оксана Чернюк

учитель зарубіжної літератури,
філії «Журавлинська ЗШ – ДНЗ»

Формування  читацьких компетенцій
шляхом синтезу літератури і різних видів миcтецтва

        Світова література – це предмет, який не можна вивчати, відокремивши її від інших навчальних предметів, тому я використовую на уроках міжпредметні зв’язки, вони допомагають розширити кругозір дітей, а це дає можливість більш ефективно донести до учнів програмовий матеріал, по-справжньому зацікавити їх.

Тема уроку: Друга світова війна у європейській поезії. Зображення  трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. 8 клас
Тип уроку: Урок вивчення й аналізу художнього твору.
Етап уроку: Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
       Сьогодні ми дослідимо на прикладі європейської поезії та живопису про війну спільні мотиви, теми, проблеми. Удома ви мали можливість ознайомитися з текстами поезій п’яти європейських поетів різних країн. Опираючись на тести, колективно визначимо провідні мотиви поезій і запишемо їх до таблиці(На кожній парті бланки-заготовки таблиці та листок з текстами поезій. Учні записують провідні мотиви в таблицю, цитати можуть зачитувати усно або записати ключові слова.)

  • Якою постає війна в кожному творі? Доведіть цитатами. (Війна – зло, що несе смерть і руйнацію.)
  •  Розгляньте репродукцію картини Бориса Щербакова «Зло світу. Вік –ХХ-й».
  •  Чи вдалося художнику засобами кольору, композиції, характерів героїв зобразити всю трагедію війни?
  • Зміст картини притаманний лише ХХ століттю?
  • Чим пояснити актуальність мотиву «війна – зло….» в усі часи і в усіх народів?
  • Поясніть алегоричність назви поезії І. Вайсгласа «Круки» (Крук – символ лиха, причому, лиха чорного і смертельно-небезпечного, бо він належить до небагатьох птахів-трупожерів.)
  • Що символізує він в поезії «Круки»?
  • Як діє народ в час воєнного лихоліття.  Які якості людей розкриваються з особливою силою? Зачитайте. (Війна – час мужності і героїзму людей.)
  •  Хто герої поетичних творів? Як складаються їх долі? (Трагічна доля маленької людини у вирі великої війни.)

·         З якою метою були написані твори? Чи можна живим забути ті трагічні часи? (Пам’ять про уроки війни незнищенна. Я вважаю, що ніхто не повинен забувати про те, якою ціною далася нам перемога. Кожен зобов’язаний пам’ятати, що зараз він живе завдяки тим, хто загинув у той страшний час. У багатьох із них були діти, і вони залишилися сиротами, багато хто просто нічого не встиг зробити в житті – пішли на війну просто зі шкільної лави. А багато хто дотепер лежить десь у лісі непохованими… Забути про це – все одно, що вчинити злочин.)
       Очікувані результати:  підвищити мотивацію учнів до вивчення предмету, краще засвоїти матеріал, підвищити якість знань, активізувати пізнавальну діяльність учнів на уроках, полегшити розуміння учнями явищ і процесів, що вивчаються,аналізувати, зіставляти факти з різних областей знань.
Учень (учениця): 
виразно читатиме вірші та аналізуватиме їх, звертаючи увагу на особливості втілення теми війни,пояснюватиме провідні думки творів,висловлюватиме особисте ставлення до проблем, що порушуються в творах, аргументуючи свою думку прикладами і цитатами з текстів.
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 коментарі:

Дописати коментар