учитель
зарубіжної літератури,
філії
«Журавлинська ЗШ – ДНЗ»
Формування читацьких компетенцій
шляхом синтезу літератури і різних видів
миcтецтва
Світова
література – це предмет, який не можна вивчати, відокремивши її від інших
навчальних предметів, тому я використовую на уроках міжпредметні зв’язки, вони допомагають розширити
кругозір дітей, а це дає можливість більш ефективно донести до учнів програмовий
матеріал, по-справжньому зацікавити їх.
Тема уроку: Друга світова війна у європейській поезії. Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. 8 клас
Тип уроку: Урок
вивчення й аналізу художнього твору.
Етап уроку: Сприймання
і усвідомлення нового матеріалу
Сьогодні ми дослідимо на прикладі європейської поезії
та живопису про війну спільні мотиви, теми, проблеми. Удома ви мали можливість
ознайомитися з текстами поезій п’яти європейських поетів різних країн. Опираючись
на тести, колективно визначимо провідні мотиви поезій і запишемо їх до таблиці. (На
кожній парті бланки-заготовки таблиці та листок з текстами поезій. Учні
записують провідні мотиви в таблицю, цитати можуть зачитувати усно або
записати ключові слова.)
- Якою постає війна в кожному творі? Доведіть цитатами. (Війна – зло, що несе смерть і руйнацію.)
- Розгляньте репродукцію картини Бориса Щербакова «Зло світу. Вік –ХХ-й».
- Чи вдалося художнику засобами кольору, композиції, характерів героїв зобразити всю трагедію війни?
- Зміст картини притаманний лише ХХ століттю?
- Чим пояснити актуальність мотиву «війна – зло….» в усі часи і в усіх народів?
- Поясніть алегоричність назви поезії І. Вайсгласа «Круки» (Крук – символ лиха, причому, лиха чорного і смертельно-небезпечного, бо він належить до небагатьох птахів-трупожерів.)
- Що символізує він в поезії «Круки»?
- Як діє народ в час воєнного лихоліття. Які якості людей розкриваються з особливою силою? Зачитайте. (Війна – час мужності і героїзму людей.)
- Хто герої поетичних творів? Як складаються їх долі? (Трагічна доля маленької людини у вирі великої війни.)
·
З якою метою були написані твори? Чи можна живим
забути ті трагічні часи? (Пам’ять про уроки війни незнищенна. Я вважаю, що
ніхто не повинен забувати про те, якою ціною далася нам перемога. Кожен
зобов’язаний пам’ятати, що зараз він живе завдяки тим, хто загинув у той
страшний час. У багатьох із них були діти, і вони залишилися сиротами, багато
хто просто нічого не встиг зробити в житті – пішли на війну просто зі шкільної
лави. А багато хто дотепер лежить десь у лісі непохованими… Забути про це – все
одно, що вчинити злочин.)
Очікувані
результати:
підвищити мотивацію учнів до вивчення предмету, краще засвоїти матеріал,
підвищити якість знань, активізувати пізнавальну діяльність учнів на уроках, полегшити
розуміння учнями явищ і процесів, що вивчаються,аналізувати, зіставляти факти з
різних областей знань.
Учень (учениця):
виразно читатиме вірші та аналізуватиме їх, звертаючи увагу на особливості втілення теми війни,пояснюватиме провідні думки творів,висловлюватиме особисте ставлення до проблем, що порушуються в творах, аргументуючи свою думку прикладами і цитатами з текстів.
виразно читатиме вірші та аналізуватиме їх, звертаючи увагу на особливості втілення теми війни,пояснюватиме провідні думки творів,висловлюватиме особисте ставлення до проблем, що порушуються в творах, аргументуючи свою думку прикладами і цитатами з текстів.
0 коментарі:
Дописати коментар