RSS

Криворучко Марія Михайлівна

учитель хімії та біології,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"

Використання   мікроскопа  при  вивчені  біології

Оснащення  навчальних  кабінетів  комп’ютерною  технікою  і  використання  її  на  уроках  стає  обов’язковим  атрибутом  школи  ХХІ  століття.  При  вивченні  біології  важливу  роль  відіграє  мікроскоп.  особливо  коли  вивчається  клітинна  будова  органів  рослин,  а  також  сама  клітина.
Використання  мікроскопа  дає  можливість  учням  побачити  щось  нове,  а  учителю  чітко  організувати  урок,  підвищити  якість  освіти,  відобразити  істотні  сторони  біологічних  об’єктів   втіливши  в  життя  принцип  наочності,  висунувши  на  перший  план  найбільш  важливі  характеристики   об’єктів  що  вивчаються. 
За  допомогою  мікроскопа  можна  більш  якісно  і  цікаво  проводити  урок,  особливо,  лабораторні  роботи.  У  учнів  підвищується  інтерес  до  біологічної  науки,  дослідницької  діяльності.   Але  використання  світлового  мікроскопа  має  деякі  незручності:  це  розгляд  мікропрепарата   одним  оком,  зображення  бачимо  лише  тоді  коли  дивимся  в  окуляр,  обмежена  кількість  мікроскопів,  практично  відсутня  можливість  зрозуміти  що  насправді  розглядають  учні.
Зміни  які  відбуваються  в  сфері  інформаційних  технологій,  дають  можливість  по  сучасному  підійти  до  роботи  з  світловим  мікроскопом.  Як  же  можна  повязати  роботу  з  мікроскопом  і  комп’ютером,  також  з  мультимедійною  дошкою.  У  біологічних  лабораторіях  сучасні  світлові  мікроскопи  мають  спеціальні  приставки  за  допомогою  яких  можна  виводити  зображення  на  монітор  або  екран  мультимедійної  дошки.  При  відсутності  такої  приставки  можна  скористатись  смартфоном   сфотографувати   об’єкт  що  розглядаєть,  а  потім  вивести  на  екран  мультимедійної  дошки.
Це  дає  можливість:  
·         вивчати  досліджувальні  об’єкти  не  одному  учню,  а  цілому  класу  одночасно;
·         вивчати  об’єкт  в  динаміці  можна  знімати  відео,  об’єкти  що  розглядаються  чіткіші  і  збільшені; 
·         створювати  презентації  відеоматеріалами  з  теми  що  вивчається.
Таке  поєднання  світлового  мікроскопа,  смартфона  і  мультимедійної  дошки  забезпечує: 
·         більш  якісне  проведення  лабораторних  робіт;
·         підвищувати  цікавість  до  біологічних  наук;
·         вирішити  питання  недостачі  роздаткового  матеріалу  при  виконанні  лабораторних  робіт.
Таке  поєднання  можна  використовувати  при  вивченні   тем:
 
  •          Будова  клітин  і  їх  різноманітність.
  •          Клітинна  будова  органів  рослини.
  •          Найпростіші. 
  •          Цвілеві  гриби.
  •          Явище  плазмолізу  і  деплазмолізу. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 коментарі:

Дописати коментар