RSS

Мельник Тетяна Іванівна

учитель трудового навчання,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"

Мотиваційна лінія як базова основа формування інтересу
до навчання на уроках технологій

 Мета: злам стереотипів уніфікованого підходу до мотивації навчальної діяльності на уроках трудового навчання та технологій.
 Прийом «Самомотивація»
-            Яке значення в житті для мене матиме робота з …
-            Чи потрібно вчитися шити на швейній машині?
-            Навіщо я тут?

-            Що позитивного дає рукоділля?
-            Продовж прислів’я про працю.
-            Чи може рукоділля формувати характер?
-            Чи може рукоділля вплинути на розум та настрій?
-            Хто відповідальний за розпочату роботу з виготовлення виробу?
-            Від  кого залежить результат роботи?
-            Що і як ти вкладаєш в готовий виріб?
-            Від чого залежить успіх на уроці (успіх у житті)?
-            Які перспективи відкриває володіння  прийомами  обслуговуючої праці? Та інші.
Особливий  акцент приділяю першим хвилинам уроку, коли налагоджується позитивний психологічний мікроклімат у класі.  Привітна посмішка, гарна постава, здоровий вигляд, «родзинка» в одязі, і «найвищий пілотаж» - коли учитель демонструє гарний смак і одягнений у власноруч пошитий одяг, який є сучасним, не «кричить» кольорами, не перевантажений аксесуарами.
Широко застосовую міні - тренінги, спрямовані  на налаштування на засвоєння нового матеріалу, екскурси в історію виникнення того чи іншого аналога,використання демонстраційного матеріалу, журналів мод,  вправи по удосконаленню готових моделей одягу, активне обговорення варіантів (створення банку ідей).
Приклад: тема «Аплікація як вид художнього оздоблення виробів» 5 клас. Завдання: скласти асоціативний ряд до поняття «аплікація». Наступне питання може бути: «В яких сферах людського життя застосовується аплікація?»
8 клас, тема «Пошиття поясного виробу» , використовуючи базові знання з історії людства, побудувати еволюційну драбину змін моделей спідниці.
9 клас «Пошиття плечового виробу» - при виконанні технічних( з розмірами та пропорціями) та художніх ( ідея, модель) ескізів успішно застосовуються вправи на порівняння та удосконалення моделей згідно вимогам світу моди сьогодення. Ці мотиваційні моменти формують сталий інтерес учнів до вивчення предмету. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 коментарі:

Дописати коментар