учитель трудового навчання,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"
Мотиваційна лінія як базова основа формування інтересу
до навчання на уроках технологій
Мета: злам стереотипів уніфікованого підходу до мотивації навчальної
діяльності на уроках трудового навчання та технологій.
Прийом «Самомотивація»
-
Яке значення в житті
для мене матиме робота з …
-
Чи потрібно вчитися
шити на швейній машині?
-
Навіщо я тут?
-
Що позитивного дає
рукоділля?
-
Продовж прислів’я
про працю.
-
Чи може рукоділля
формувати характер?
-
Чи може рукоділля
вплинути на розум та настрій?
-
Хто відповідальний
за розпочату роботу з виготовлення виробу?
-
Від кого залежить результат роботи?
-
Що і як ти вкладаєш
в готовий виріб?
-
Від чого залежить
успіх на уроці (успіх у житті)?
-
Які перспективи
відкриває володіння прийомами обслуговуючої праці? Та інші.
Особливий
акцент приділяю першим хвилинам уроку, коли налагоджується позитивний
психологічний мікроклімат у класі.
Привітна посмішка, гарна постава, здоровий вигляд, «родзинка» в одязі, і
«найвищий пілотаж» - коли учитель демонструє гарний смак і одягнений у власноруч
пошитий одяг, який є сучасним, не «кричить» кольорами, не перевантажений
аксесуарами.
Широко
застосовую міні - тренінги, спрямовані
на налаштування на засвоєння нового матеріалу, екскурси в історію
виникнення того чи іншого аналога,використання демонстраційного матеріалу, журналів
мод, вправи по удосконаленню готових
моделей одягу, активне обговорення варіантів (створення банку ідей).
Приклад: тема
«Аплікація як вид художнього оздоблення виробів» 5 клас. Завдання: скласти
асоціативний ряд до поняття «аплікація». Наступне питання може бути: «В яких
сферах людського життя застосовується аплікація?»
8 клас, тема
«Пошиття поясного виробу» , використовуючи базові знання з історії людства,
побудувати еволюційну драбину змін моделей спідниці.
9 клас «Пошиття плечового виробу» - при виконанні
технічних( з розмірами та пропорціями) та художніх ( ідея, модель) ескізів
успішно застосовуються вправи на порівняння та удосконалення моделей згідно
вимогам світу моди сьогодення. Ці мотиваційні моменти формують сталий інтерес
учнів до вивчення предмету.
0 коментарі:
Дописати коментар