вихователь групи продовженого дня,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"
Формування національної свідомості,
патріотичних почуттів учнів засобами національно-патріотичного виховання
Мета: виховання
молодої людини - патріота України, готового
виявляти національну гідність, знати і цивілізовано відстоювати свої
громадянські права та виконувати обов'язки, сприяти громадянському миру і
злагоді в суспільстві, бути успішним
самореалізуватися в соціумі як громадянин, сім'янин, носій української
національної культури.
Передача молодому поколінню
досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності,
своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина
України: національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної,
правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних
здібностей, таланту.
У сучасному житті приділяється
багато уваги національної самосвідомості учнів, згуртовується колектив за
допомогою колективних справ, участі у заходах, зорієнтованих на патріотичне
виховання, відродження культури, традицій, збереження мови, народу.
Сьогодні в умовах величезних змін у
соціальному, економічному і політичному житті України постала проблема
радикальної перебудови у сфері виховання, тому передача молодому поколінню
соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної
ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних
рис громадянина України: національної свідомості, розвинутої духовності,
моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної
культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту є найголовнішою проблемою
на сьогоднішній день.
Тому використовую різні форми виховної
роботи: Інтелектуальна гра «Україна-місце де я живу», конкурс на найкращий
малюнок «Герб і прапор моєї мрії», інтелектуальна гра-подорож «Просторами
рідного краю», політ на планету «Українські традиції та обряди», заочна
екскурсія «Моя країна – сильна та незалежна», виховна година «Солов’їна,
барвінкова, українська мова».
А саме головне, що дітям подобаються різні заходи, які спрямовані на
патріотичне виховання. І не тільки тому що в даний час це є актуально , а тому
що вони дізнаються багато чого нового про свою країну.
Тема: «Солов’їна, барвінкова,
українська мова»
Мета: Донести до учнів красу та багатство української мови, формувати розуміння
того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ані народ, ані
Україна, як держава; розширювати знання про красу і багатство української
мови. Виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття
поваги до свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.
Психопауза
Тепло своїх долоньок я друзям віддаю,
Виховну годину я радісно почну.
А для того щоб дізнатися тему виховної
години , я пропоную пограти у гру «Дощик змив букву».
(на дошці написана тема виховної години з
пропущеними буквами , діти повинні назвати букви які змив дощик)
«Соло_`їна, барв_нко_а, укр_їн_ька м_ва»
21 лютого – Міжнародний день рідної мови.
Це свято української мови. Це свято української мови – одне із найцінніших
надбань, які створили й залишили нам наші предки. Мова є душею нації, чим може
пишатися наш народ.
Гра «Чарівна скринька»
Заглянувши до скиньки ви побачите, що на
дні лежить найцінніший скарб нашої планети Земля, але про побачене нікому не
говорити.
(в скриньці лежить дзеркало, в яке діти
бачать своє обличчя)
- Який же скарб ви там
побачили? (своє обличчя)
- Чому діти є найціннішим скарбом нашої
планети? (діти висловлюють свої думки)
- Що дитині треба?
Дім красивий, білий
Мамин погляд добрий
І батька дорогого
Чути добре слово
Прислухайтесь, з ранку до вечора навколо
вас звучить мова. Ось у кімнаті з кимось розмовляє мама, в телевізорі, з
вулиці долітають ледь чутні голоси людей. Ми так звикли до цього, що майже не
помічаємо звучання мови. Ми чуємо її лише тоді, коли вона звернена до нас.
-
А тепер уявіть на хвилинку, що мови нашої та інших мов на землі ще нема.
-
Якою б була земля? Якими були б ми?
-
Яка картина вам уявилась?
Похмура картина : не має міст, сіл, не
ходить транспорт, скрізь тихо, пусто, сумно.
-
А хто там боязко визирає з печери? Тож первісна людина! Скоцюрбилась від
страху й холоду, натягує на голі плечі якусь шкуру…
Такими були наші пращури колись,
такими вони залишилися б і зараз, якби не зробили велике відкриття -
винайшли мову.
-
А для чого нам потрібна мова?
-
Від кого першого ви її чуєте?
Ребуси.
Відгадавши ребуси ми дамо відповідь
на ці запитання.
7’я
Р(1) а
У‘їна
А чому ми поряд з словами сім’я, родина
назвали слово Україна? (Відповіді дітей)
У кожної людини є своя рідна земля. Ми
живемо в Україні – це наша батьківщина. Тут ми народились, тут живемо, тут
поряд наші найдорожчі люди.
Кожна держава має свої символи, традиції,
звичаї. І звичайно ж свою мову. Наша мова ніжна, співуча, мелодійна. І
для того, щоб вона була такою завжди, її потрібно добре знати, вивчати, любити
і доглядати. Україна залишається багатомовною країною, але знання державної
мови повинно стати законом для всіх громадян які проживають в Україні.
Наша рідна мова – цілюще джерело, з якого
черпають силу наші пісні, думи, легенди, наші літературні надбання.
Вірші.
А зараз ми перевіримо, чи знаєте ви вірші
про нашу українську мову.
(діти розповідають вірші)
Учень 1
Золоте курчатко
В золотій торбинці
Принесло сьогодні
Літери дитинці.
А дитина з літер
Збудувала слово.
І звучить, як пісня,
Українська мова.
Учень 2
Барвінково, волошково
В небі світиться зоря.
Починаймо рідне слово
Зі сторінки «Кобзаря».
Рідне слово любить ненька,
І співає: «Люлі-лю».
Так любив його Шевченко,
Так і я його люблю.
Учень 3
Спитай себе, дитино, хто ти є,
І в серці обізветься рідна мова;
І в голосі яснім ім’я твоє
Просяє, наче зірка світанкова.
Учень 4
У просторах, яким немає меж,
Не згубишся, як на вітрах полова.
Моря перелетиш і не впадеш,
Допоки буде в серці рідна мова.
Учень 5
Річ не про те, що мова солов’їна,
Бо мова глибше, ніж пташиний спів,
В її скарбниці – доля України,
Космічна нерозгаданість віків.
Фізкультхвилинка.
Трава низенька-низенька,
(Всі присіли)
Дерева високі-високі.
(Піднімають руки вгору)
Вітер дерева колише-гойдає
(Обертаються)
То вліво, то вправо нахиляє (Нахил
вправо, вліво)
То вгору, то назад,
(Потягуються вгору, назад)
То вниз нагинає.
(Нагинаються вперед)
Птахи летять – відлітають,
(Махають руками)
А учні тихенько за парти сідають.(Всі
сідають).
Загадки
-
А зараз, діти, давайте трошки повідгадуємо загадок!
Серед літа біля липки
Виграють сопілки, скрипки.
Це не скрипка, не сопілка,
То медок збирають … (бджілки)
-
Що ви знаєте про бджілок?
-
Чим корисні бджілки?
Диба – диба у лісок,
Кожушок із голочок.
На нім яблучка, грибочки,
Золотистії листочки. (Їжачок)
-
Де живе їжачок?
-
Що він їсть?
Пошкребуться тут і там,
Кішці спокою не дам.
Зледачіли б кішки
Без малої … (мишки)
-
Які слова допомогли відгадати?
До пухнастого хвоста
Личить шубка їй руда.
Як рушає полювати.
Не виходить зайчик з хати. (Лисичка)
-
В яких казках зустрічається лисичка?
-
Молодці, діти, добре повідгадували загадки!
Перегляд відеоролику
А зараз я вам пропоную переглянути
відеоролик «Українська мова».
-
Про що це відео?
-
Що ви уявляли собі під час перегляду відео?
Заключна частина.
Ось закінчилася наша виховна година . а
щоб перевірити чи уважно слухали, пропоную відповісти на запитання
«Бліцтурніру»
-
Як називається наша держава?
-
Як називається головне місто України?
-
Що є найціннішим скарбом нашої держави?
-
Як називається наша мова?
-
Яке значення має мова для людей?
-
Чому треба берегти мову?
0 коментарі:
Дописати коментар