учитель трудового навчання,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"
Формування естетичних смаків
школярів на уроках трудового навчання
Формування
естетичних смаків школярів на уроках трудового навчання має специфічні
особливості, які визначаються змістом та умовами їхньої навчальної діяльності.
На уроках трудового навчання, на відміну від уроків мови і літератури,
образотворчого мистецтва та багатьох інших навчальних предметів, де в учнів
формуються уявлення про такі естетичні категорії, як прекрасне і потворне,
величне і низьке, трагічне і комічне та багато інших, виникає можливість
розкрити і показати їм взаємовідношення між виробництвом, технікою і
мистецтвом. І це цілком закономірно,
адже сприйняття і розуміння людиною
прекрасного виникло, головним чином, у процесі трудової діяльності. У праці
людина діставала задоволення від успішних творчих, фізичних і розумових зусиль,
від корисності вдосконалення особисто виготовлених предметів, перетворення
довкілля.
Тому на
уроках трудового навчання відштовхуючись від своєї педагогічної проблеми, а
саме: «Формування естетичних смаків школярів на уроках трудового навчання», даю
змогу учням проявити свою фантазію і творче мислення за допомогою творчих
проектів.
За допомогою проектної діяльності учні мають
змогу мислити творчо, працювати в групах та втілювати свої ідеї, задуми в
реальність.
Кінцевим
результатом творчої роботи є проект на тему: «Проектування та виготовлення
шкатулки».
Тема проекту: «Проектування
та виготовлення шкатулки»
Мета проекту: ознайомити
з історичними відомостями виникнення шкатулки, з різними видами обробки
матеріалу та областю їх застосування, вдосконалити навики роботи з різним
інструментом, оволодіти навиками художнього розпису деревини, розвивати
естетичний смак, економно використовувати матеріали.
Об’єкт проектування : шкатулка
Основні завдання та цілі :
ü
Підібрати об’єкт праці;
ü Провести
порівняльний аналіз виробів-аналогів;
ü Підібрати
матеріали для виготовлення виробу;
ü Удосконалити
техніку розпису по деревині;
ü Підібрати
інструменти та матеріали для даної роботи;
ü Ознайомитися
зі зразками , шаблонами , ескізами для виконання розпису;
ü Скласти
технологічну картку виготовлення виробу;
ü
Розрахувати економічне обгунтування
проекту.
Матеріально-технічне забезпечення проекту :
ü
Різні види матеріалів (основні,
оздоблювальні, клейові);
ü Ручний
електрифікований інструмент;
ü Мережа
Інтернет;
ü Техніко-технологічна
документація;
ü
Інструкції з безпеки життєдіяльності.
Вимоги
до виробу :
ü
оригінальність,
ü композиційна
цілісність,
ü якість,
ü функціональність,
ü безпечність,
естетичне оформлення.
І. Організаційно-підготовчий етап
Історична
довідка
Шкатулка
– невеликий ящик для дрібних, зазвичай цінних речей. Шкатулки відомі з давніх
давен. До промислової революції будь-яка шкатулка була зроблена в одиничному
екземплярі, а відповідно досить дорогою річчю. Виготовляли майстри дані вироби
з дерева, металу, кістки, дорогоцінного каміння. Для надання гарного
неповторного вигляду використовувалися шкіра, дорогі тканини, інкрустували
дорогоцінні метали та перли, оздоблюють різьбленням та чеканкою. Тому шкатулки
користувалися попитом у заможних громадян для зберігання коштовних речей.
Виготовлена шкатулка на замовлення могла бути оздоблена чеканкою чи
різьбленням, дорогоцінними металами, камінням, перлами, обклеєна з середини
дорогим шовком могла коштувати значно дорожче ніж коштовності, що в ній
знаходилися. Для збереження вмісту шкатулки майстри використовували секрети та
замки, робилися потаємні відділення, подвійне чи потрійне дно.
З
початком масового виробництва шкатулка втрачає свої позиції як коштовна річ і
переходить розряд простого сувеніру для зберігання різних дрібниць.
Призначення
проектного виробу
Проектований
виріб призначений для зберігання різних дрібних речей, прикрашення інтер’єру.
Дизайн-аналіз
Заглибившись
в мережу Інтернет знайшов багато цікавого матеріалу. Але жодна із цих
конструкцій не задовольнила мене.
Фото
аналогів.
Шкатулка
на фото 1 має цікавий оригінальний вигляд, оздоблене різьбленням, інкрустацією.
Шкатулка
на фото 2 має просту прямокутну форму, оздоблене чеканкою, покрита лаком.
Шкатулка
на фото 3 має цікавий оригінальний вигляд, виготовлена з листівки, плівки та
ниток.
Висновок
щодо технічної пропозиції
Проаналізувавши
моделі-аналоги, створено ескіз оптимальної моделі, яку буду виготовляти.
Даний
ескіз проектованого виробу максимально відповідає поставленим вимогам. Виріб
має оригінальну форму, практичність, усі елементи гармонійно поєднуються.
0 коментарі:
Дописати коментар