RSS

Анна Манжола

учитель образотворчого мистецтва,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"

СТВОРЕННЯ АТМОСФЕРИ ЗАХОПЛЕНОСТІ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА. 
Техніка монохромного живопису (гризайль)

Виховання учнів засобами образотворчого мистецтва було, є і завжди буде актуальним. З кожним роком образотворче мистецтво все сміливіше входить в життя школи. Адже всі розуміють, що прекрасне – добрий помічник у процесі навчання і виховання школяра. Так засобами образотворчого мистецтва виражається краса життя, природи, високі думки, почуття.
Моє педагогічне кредо: «Не кожну дитину можна зробити художником, але кожну можна навчити бачити прекрасне».
Одним з головних завдань моєї педагогічної роботи є  виявлення і максимальний розвиток творчого потенціалу учнів. Приділяю увагу формуванню глибокого й стійкого інтересу до творчості засобами образотворчого мистецтва.
 Мета моєї роботи – створення сприятливих умов для повноцінної діяльності, розвитку й самореалізації кожної особистості. Намагаючись зберегти унікальність і неповторність кожного учня, завжди допомагаю й підтримую їх у творчості.
     На своїх уроках прагну до створення емоційної атмосфери захопленості, тобто, такої обстановки в класі, яка благотворно впливає на появу нових, оригінальних ідей. 
Тому методичною проблемою, над якою я працюю є: «Розвиток творчих здібностей учнів 5-7 класів на уроках образотворчого мистецтва».
Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими.
Але для розвитку творчих здібностей важливою є саме роль учителя.
Традиційним і характерним є те, що під час кожного уроку докладно демонструю конкретну художню техніку або прийом, показую варіативність підходів до втілення художнього задуму. Відтак учні, наслідуючи навчально-професійні дії вчителя, усвідомлено вдосконалюють свої навички та вміння, які поступово стають їхнім особистим художньо-творчим надбанням.
На прикладі уроку в 5 класі «Колорит. Локальний колір» учні ознайомлюються з технікою монохромного живопису (гризайль). Ця техніка дає можливість фантазувати, уявляючи картинку в будь-якій можливій колірній інтерпретації. Вдосконалюють вміння та навички роботи з фарбами, розвивають кольорове сприйняття світу, просторове мислення.
Монохромний живопис (гризайль) – це особливий вид живопису. Його виконання вирішуються тональними одноколірними градаціями. В техніці гризайль враховується тільки тон зображуваного предмета, колір при цьому не важливий. Одноколірний живопис є перехідною ланкою між живописом і малюнком. Найчастіше цей вид живопису зустрічається в чорно-білому кольорі. Причина в тому, що спершу гризайль покликана була імітувати скульптуру. Але з часом вона знайшла своє місце і в так званому «станковому» живописі – спершу в якості допоміжного інструменту для ескізів, потім і в якості самостійного виду живопису. Поступово розширилася і палітра – з’явилася фарба під назвою «сепія». Її використовували при малюванні і пензлем, і пером. Потім з`явилися червоні і сині варіанти.

 
Роботи учнів:
  

 


Отже, вчитель образотворчого мистецтва – не просто джерело цікавої інформації, це підготовлений організатор активної праці учнів що до самовиховання, самонавчання, саморозвитку. Розвиток творчих здібностей складається із взаємопов’язаних компонентів, які в єдності дають результат. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 коментарі:

Дописати коментар