учитель образотворчого мистецтва,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"
СТВОРЕННЯ АТМОСФЕРИ ЗАХОПЛЕНОСТІ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА.
Техніка монохромного живопису (гризайль)
Виховання учнів засобами образотворчого мистецтва
було, є і завжди буде актуальним. З кожним роком образотворче мистецтво все
сміливіше входить в життя школи. Адже всі розуміють, що прекрасне – добрий
помічник у процесі навчання і виховання школяра. Так засобами образотворчого
мистецтва виражається краса життя, природи, високі думки, почуття.
Моє педагогічне кредо: «Не
кожну дитину можна зробити художником, але кожну можна навчити бачити
прекрасне».
Одним з головних завдань моєї педагогічної роботи
є виявлення і максимальний розвиток творчого
потенціалу учнів. Приділяю увагу формуванню глибокого й стійкого інтересу до
творчості засобами образотворчого мистецтва.
Мета моєї роботи – створення сприятливих умов для повноцінної
діяльності, розвитку й самореалізації кожної особистості. Намагаючись зберегти
унікальність і неповторність кожного учня, завжди допомагаю й підтримую їх у
творчості.
На своїх уроках прагну до створення емоційної
атмосфери захопленості, тобто, такої обстановки в класі, яка благотворно
впливає на появу нових, оригінальних ідей.
Тому методичною проблемою, над якою я працюю є:
«Розвиток творчих здібностей учнів 5-7 класів на уроках образотворчого
мистецтва».
Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі
учні (обдаровані) переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх
у здібності, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими.
Але для розвитку творчих здібностей важливою є саме
роль учителя.
Традиційним і характерним є те, що під час кожного уроку
докладно демонструю конкретну художню техніку або прийом, показую варіативність
підходів до втілення художнього задуму. Відтак учні, наслідуючи
навчально-професійні дії вчителя, усвідомлено вдосконалюють свої навички та
вміння, які поступово стають їхнім особистим художньо-творчим надбанням.
На прикладі уроку в 5
класі «Колорит. Локальний колір»
учні ознайомлюються з технікою монохромного живопису (гризайль). Ця техніка дає можливість фантазувати, уявляючи картинку в будь-якій
можливій колірній інтерпретації. Вдосконалюють вміння та навички роботи з
фарбами, розвивають кольорове сприйняття світу, просторове мислення.
Монохромний
живопис (гризайль) – це особливий вид живопису. Його виконання вирішуються
тональними одноколірними градаціями. В техніці гризайль враховується тільки тон
зображуваного предмета, колір при цьому не важливий. Одноколірний живопис є перехідною ланкою між живописом і малюнком.
Найчастіше цей вид живопису зустрічається в чорно-білому кольорі. Причина в
тому, що спершу гризайль покликана була імітувати скульптуру. Але з часом вона
знайшла своє місце і в так званому «станковому» живописі – спершу в якості
допоміжного інструменту для ескізів, потім і в якості самостійного виду
живопису. Поступово розширилася і палітра – з’явилася фарба під назвою «сепія».
Її використовували при малюванні і пензлем, і пером. Потім з`явилися червоні і
сині варіанти.
Отже, вчитель образотворчого мистецтва – не просто
джерело цікавої інформації, це підготовлений організатор активної праці учнів
що до самовиховання, самонавчання, саморозвитку. Розвиток творчих здібностей
складається із взаємопов’язаних компонентів, які в єдності дають
результат.
0 коментарі:
Дописати коментар