RSS

Кондратюк Ольга Іванівна

учитель основ здоров’я,
Межирічківська загальноосвітня школа

АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІД ЧАС
ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ТА ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ
 У своїй практиці використовую різні форми і методи навчальної діяльності: стимулювання учнів до вільного висловлювання думки, самостійно  пошукова робота з підручником та додатковими джерелами, використання ІКТ на уроках основ здоров'я.  На свої уроках впроваджую тренінгову форму навчання, яка спрямована на формування у дітей відповідального ставлення до свого здоров’я, на розвиток відповідних умінь та навичок, які зменшують схильність  підлітків до ризикованої поведінки, посилення мотивації до здорового способу життя.
А також використовую такий вид роботи, як “ Перефразування” цитат про здоров'я та рухову активність:
1.    Вчитель зачитує цитату, яка лунає епіграфом на початку уроку для всіх учнів (мотиваційний компонент). 
2.    Учні роблять своє перефразування до прослуханої цитати про здоров’я та рухову активність (3- 5хв.).
3.     Учні по черзі зачитують своє перефразування до цитати. 
4.    Вчитель визначає учнів, що зробили кращі перефразування. 
5.    Вчитель оголошує про початок участі учнів у творчому конкурсі на кращу « блок-схему » до цитати про здоров’я та рухову активність, перевірку  якого здійснює наприкінці уроку,  в межах підведення підсумків.
Таким чином, серед великої кількості нетрадиційних технологій, що пропонуються в методичній літературі, я виокремила лише ті, що отримали найширше практичне втілення у моїй діяльності. Різні види діяльності — це єдиний комплекс заходів, в яких формується активна особистість, розвивається пізнавальний інтерес, поліпшується їх успішність, розвивається творчість. Учні навчаються творчо працювати й давати оцінку творчим роботам інших, вчаться оцінювати й свою роботу. Завдання вчителя — допомогти розкрити дитині в собі всі свої запаси творчості та спрямувати їх у правильне русло.   Найголовнішим своїм обов’язком у викладанні курсу з основ здоров'я я вважаю озброєння учнів міцними, сталими знаннями, виробленням в них зацікавленості предметом та виконання позитивного ставлення до здорового способу життя
Нестандартні уроки стимулюють пізнавальну активність, сприяють розумовому розвитку. Ігри привчають учнів до колективної форми. Такі уроки більше подобаються учням, вони підвищують інтерес до навчального предмету. Навіть пасивні діти хочуть вступити в гру. Всі види роботи: тренінги, дебати, ігри, проекти вимагають певних знань. Саме тому я допомогаю своїм учням перебуваючи поруч, направляючи на шлях творчості.

Надзвичайно важливою умовою навчання є добра психологічна атмосфера, яка сприяє навчанню та вихованню творчої індивідуальності. Вчитель  - це не тільки гарний фахівець, а й гарний психолог, який добре розуміє дітей та захищає їх інтереси. У своїй педагогічній діяльності дотримуюсь правил спілкування з учнями, поважаю погляди і думки учнів,  пам'ятаю, що маю справу з дитячим світом думок і поглядів;  розумію, що учневі під силу, а що ні; вмію помічати найменші успіхи учнів; ціную довіру та любов дитини до себе.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 коментарі:

Дописати коментар