учитель
початкових класів,
філії НВК «Голованівська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.
Шевченка»-гімназія
«Голованівська загальноосвітня школа ім. Г.В.
Міклея»
ВИКОРИСТАННЯ
ЕЛЕМЕНТІВ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
Новітні
технології стрімко ввірвалися в усі сфери нашого життя. Вони спрощують
спілкування та співробітництво. Суть
інтерактивних технологій у тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії
всіх, хто навчається. Вони найбільше відповідають особистісно-зорієнтованому
підходу в навчально-виховному процесі. Адже під час їх застосування моделюють
реальні життєві ситуації, пропонують проблеми для спільного розв’язання,
застосовують рольові ігри.
Варто
не забувати, що вчити всіх однаково не можна і тому диференціація є одним із
головних шляхів розв’язання цього завдання.
Тому в своїй роботі
використовую різноманітні види поділу на групи і пари, що дає можливість
оживити урок, зробити його цікавим і продуктивним.
Комунікативна
діяльність допомагає зробити клас інтерактивною групою, де учні почуваються
впевнено, висловлюючи свої погляди та думки, а також заохочують товаришів
робити те саме. В результаті створюється стимулююча, творча атмосфера. Багато
видів діяльності можна використовувати на етапах актуалізації, рефлексії,
підбиття підсумків, а також як розминку або під час ранкової зустрічі.
Працюю
над розвитком навчальних, інтелектуальних і творчих можливостей учнів
початкових класів. Важливо, щоб навчальна праця приносила радість. Дитина, яка
захоплена справою, яка їй до вподоби, виявляє наполегливість, силу волі, критичне ставлення до
загальновідомого. В творчості дитина може реалізувати всі наявні в неї знання,
уміння та здібності.
Ефективність
інтерактивних технологій залежить від уміння вчителя давати завдання учням для
попередньої підготовки, підбирати до уроку такі інтерактивні вправи, які дали б
учням «ключ» до освоєння теми, на одному занятті використовувати одну-дві
інтерактивні вправи, здійснювати спокійне глибоке обговорення за
підсумками інтерактивної вправи, зокрема акцентуючи увагу й на іншому матеріалі
теми, прямо не порушеному в інтерактивній вправі.
Серед
інтерактивних методів навчання я віддаю перевагу методу побудови асоціативного
куща. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім – другорядні.
Фіксую відповіді у вигляді своєрідного “куща”, “сніжинки” асоціативний кущ
поступово “розростається”. Даний метод універсальний, бо може використовуватися
під час вивчення будь-якої навчальної дисципліни.
Використовуюю інтерактивні
технології навчання такі як: Робота в парах», в малих групах, «Мікрофон», «Незакінчене речення»,
«Мозковий штурм», «Рольові ігри». Таку форму навчання я
використовую для досягнення мети: засвоєння, закріплення, перевірка знань
тощо на уроках математики, читання, Для
ефективного застосування інтерактивних технологій, вчитель повинен старанно планувати свою роботу, а
саме: дати завдання учням для попередньої підготовки, прочитати.
На
уроках української мови та природознавства дітям пропоную таку форму, як
“криголами” – спеціально психологічно обгрунтовані вправи, які використовуються
на початку заняття. Вони ламають кригу відчуженості, згуртовують учнів,
сприяють формуванню товариськості.
Впроваджуючи
методику «Вільного письма» діти отримують різні завдання: записати
епізод, який найбільше запам’ятався; описати власне розуміння; закінчити
речення з відкритим кінцем; записати текст своїми словами; скласти резюме;
поділитись думками. Саме
інтерактивні методи дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія
і практика засвоюються
одночасно, а це надає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд,
логічне мислення.
0 коментарі:
Дописати коментар