RSS

Непомяща Любов Дмитрівна

учитель початкових класів,
 філії НВК «Голованівська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка»-гімназія

«Голованівська загальноосвітня школа ім. Г.В. Міклея»

ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

Новітні технології стрімко ввірвалися в усі сфери нашого життя. Вони спрощують спілкування та співробітництво. Суть інтерактивних технологій у тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. Вони найбільше відповідають особистісно-зорієнтованому підходу в навчально-виховному процесі. Адже під час їх застосування моделюють реальні життєві ситуації, пропонують проблеми для спільного розв’язання, застосовують рольові ігри. 
Варто не забувати, що вчити всіх однаково не можна і тому диференціація є одним із головних шляхів розв’язання цього завдання. 
Тому в своїй роботі використовую різноманітні види поділу на групи і пари, що дає можливість оживити урок, зробити його цікавим і продуктивним.
Комунікативна діяльність допомагає зробити клас інтерактивною групою, де учні почуваються впевнено, висловлюючи свої погляди та думки, а також заохочують товаришів робити те саме. В результаті створюється стимулююча, творча атмосфера. Багато видів діяльності можна використовувати на етапах актуалізації, рефлексії, підбиття підсумків, а також як розминку або під час ранкової зустрічі.
Працюю над розвитком навчальних, інтелектуальних і творчих можливостей учнів початкових класів. Важливо, щоб навчальна праця приносила радість. Дитина, яка захоплена справою, яка їй до вподоби, виявляє наполегливість, силу волі, критичне ставлення до загальновідомого. В творчості дитина може реалізувати всі наявні в неї знання, уміння та здібності.
 Ефективність інтерактивних технологій залежить від уміння вчителя давати завдання учням для попередньої підготовки, підбирати до уроку такі інтерактивні вправи, які дали б учням «ключ» до освоєння теми, на одному занятті використовувати одну-дві інтерактивні вправи, здійснювати спокійне  глибоке обговорення за підсумками інтерактивної вправи, зокрема акцентуючи увагу й на іншому матеріалі теми, прямо не порушеному в інтерактивній вправі. 
Серед інтерактивних методів навчання я віддаю перевагу методу побудови асоціативного куща.  Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім – другорядні. Фіксую відповіді у вигляді своєрідного “куща”, “сніжинки” асоціативний кущ поступово “розростається”. Даний метод універсальний, бо може використовуватися під час вивчення будь-якої навчальної дисципліни.  
 Використовуюю інтерактивні технології навчання   такі як: Робота в парах», в малих групах, «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Мозковий штурм», «Рольові ігри». Таку форму навчання я використовую для досягнення мети: засвоєння, закріплення, перевірка знань тощо на уроках математики, читання,    Для ефективного застосування інтерактивних технологій, вчитель повинен старанно планувати свою роботу, а саме: дати завдання учням для попередньої підготовки, прочитати.
 На уроках української мови та природознавства дітям пропоную таку форму, як “криголами” – спеціально психологічно обгрунтовані вправи, які використовуються на початку заняття. Вони ламають кригу відчуженості, згуртовують учнів, сприяють формуванню товариськості. 
 Впроваджуючи методику  «Вільного письма» діти отримують різні завдання: записати епізод, який найбільше запам’ятався; описати власне розуміння; закінчити речення з відкритим кінцем; записати текст своїми словами; скласти резюме; поділитись думками. Саме інтерактивні методи дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це надає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 коментарі:

Дописати коментар